Premis

 

premi-serra-i-moret-img_6448-r

 

Recollint el premi de mans del President Pujol

 

 

Guanyadora del XVIII Premi Serra i Moret per a obres i treballs sobre civisme, en la modalitat de treball pedagògic, amb el treball: Projecte de formació per a un grup de dones en risc d’exclusió social. La creació d’una companyia de titelles. Abril 2000.

 


DSC03761 (Copiar)

Menús de Educación Visual y Plástica. Siete propuestas para desarrollar en el aula. M. Berrocal (coord.) Barcelona: Editorial Graó. Abril 2005. Guanyador del Primer Premi ex aequo en la categoria de Pràctica Educativa, en la 1a edició dels PREMIOS AULA, al Mejor Libro de Educación. Madrid, març 2006.

Aquest premi està dedicat a Jordi Caja que va morir al mes de juliol de 2005.

No vaig poder desplaçar-me a Madrid a recollir el premi i vaig demanar a la Mercè Gaja, una de les coautores del llibre, que llegís en el meu nom el text que apareix a continuació:

“Marta, quien debía recoger el premio, no ha podido venir y me ha pedido que leyera estas palabras:

Dulce y salado: Un premio con sabor a bombón de lágrimas.

Siento no poder estar hoy aquí, pero quiero dejar constancia de que mi ausencia poco importa frente a la ausencia de Jordi Caja, nuestro querido amigo y compañero, que murió en el mes de julio del año pasado.

Quisiera que todos supieran que dedicamos este premio a Jordi, un hombre bueno, sencillo, cariñoso y sensible, comprometido con su trabajo y con sus amigos. Todos los que hemos colaborado en este libro, hoy premiado, sabemos que sin su empuje y entusiasmo, nunca lo hubiéramos escrito. Fue él quien en primera y última instancia nos embarcó en esta aventura y nos mantuvo en ella hasta el final con su comprensión, su entusiasmo e ilusión incombustibles.

Así que todos pensamos que hoy es una ocasión magnífica para rendirle homenaje y enviarle el premio allá donde esté, mientras nosotros tratamos de saborear sin él, este éxito con sabor a bombón y a lágrimas. Deseamos que pueda usar su paleta en la ventana del cielo y cuando alguien alce la vista al firmamento sucumba al influjo y a la magia de sus colores, de la misma forma que nosotros sucumbimos a su encanto.

Gracias Jordi, el sabor de tu amistad fue incomparable.

 Muchas gracias a todos.”

 


Cómoda del proyecto Museo Ambulante

El Museu Ambulant ha rebut dos reconeixements: El 3r premi INNOVA del Saló Expodidàctica 2010 i una menció d’honor en el I Premio Iberoamericano Educación y Museos, l’objectiu del qual és identificar i premiar pràctiques d’acció educativa de museus que promouen el desenvolupament personal i la cohesió social.

 


Inconsciencia

Premi de fotografia FotCiencia 05

La imatge porta per títol:

“Inconsciència?

¿Algú ha parlat de camuflatge? ¿Què deu estar fent la somereta submergida en un mar de sèpals roses? Passar desapercebuda segur que no. Aquí se la veu plàcidament instal·lada en un matalàs vegetal que la descobreix a primera vista. ¿Haurà oblidat que la seva verda aparença la fa vulnerable als depredadores quan s’exhibeix sobre el rosa intens de les hortènsies? ¿Serà un acte de suprema inconsciència?

Si jo fos somereta també hauria sucumbit a la temptació de prendre un deliciós bany de sol estirada sobre un flonjo i esplèndid matalàs de flors, tot i sabent que la meva esvelta figura podria convertir-se en objecte de desig per a un voraç depredador.”

 

Art, educació i innovació